09 februarie 2010

...o carte într-un colţ de raft....

... cărţi, cărţi, cărţi ...

Ai văzut ce a apărut ... la ziarul "x" a apărut o carte ... fantastic ... trebuie să o am ... trebuie să de-a bine în bibliotecă ... copertată frumos, aranjată la linie... 
Oare mai citeşte cineva de dragul cărţilor. În afară de faptul că toţi cumpărăm cărţi, apariţii editoriale noi sau publicaţii vechi şi toate îşi fac loc în bibliotecă...oare, mai citeşte cineva? Sunt şterse frumos de praf, sunt admirate, mutate cu grijă dar ... nu sunt citite.
pentru ... Anca

30 comentarii:

Claudia spunea...

!!!!!!!!!!!

Claudia spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
EllA spunea...

Da? "DUNE"? Oare de cine ţi-a fost recomandată?

Claudia spunea...

mda , buna asta. de tine desigur, acum 15 ani! :))))
oricum, daca stau sa ma gandesc bine sunt cam putine persoane care mai citesc in ziua de azi. M-as bucura sa se opreasca net-ul macar vreo saptamana. sa vad eu daca vine sfarsitul lumii daca n-are lumea net. M-as bucura de asemeni sa se opreasca si curentul. asa cum se oprea pe vremea lui ceasca. sa nu mai aud televizor dat la maxim de vecini, pe stiri sau manele. mi-e dor de putina liniste, sa stau comod in fotoliu cu o cana babana de ceai langa mine si sa citesc

Claudia spunea...

mi-am mai adus aminte ceva: am primit cadou de craciun seria Twilight, toate patru volumele. si le-am citit pe toate . le-am citit si in engleza pe net, in asa hal de disperata am fost dupa cartile astea. si cunosc foarte multe persoane care le-au citit la fel ca mine. intai pe net dupa care si le-au cumparat. citeste lumea daca are ce citi. in ziua de azi trebuie sa oferi o adevarata evadare de la realitate. nu se mai citesc romane bazate pe experiente de viata. acum vrem sa citim carti fantastice fiindca de carti care sa te duca intr-o realitate la fel ca cea in care traiesti suntem satui pana peste cap. dar mai bine ma opresc pentru ca probabil voi incepe sa vorbesc despre politica si tema blogului tau e cu totul altceva. vezi daca dormi?!

Lorena Strechie spunea...

Multumesc pentru comentariu! Sunt uimita sa vad ca inca cineva a citit seria Twilight!:)) Si eu le-am citit pe toate 4 in decurs de o saptamana cu mare drag, insa le-am luat de la biblioteca:) Cand am vazut ca a aparut The Host tot de Stephenie...am simtit ca trebuie sa o am..si chiar acum citeam din ea si pot spune ca sunt foarte fericita pentru aceasta 'achizitie' si sper ca la sfarsitul ei sa declar ca le intrece pe celelalte 4:)

Lorena Strechie spunea...

Scuza-ma postul era pentru doamna Anca...m-am incurcat:))

EllA spunea...

Nu face nimic, Lory....
Şi, crede-mă, în afară de faptul că în general este o "devoratoare" de cărţi, şi în special de acest gen, ar prefera să îi spui ....simplu... Anca.

Claudia spunea...

Eh, trebuie sa ma obisnuiesc si cu titulatura asta ca de... daca peste o saptamana schimb prefixul pot sa ma consider deja baba. Se pare ca Dumnezeu isi cam rade de noi intrucat transformarea fizica nu se potriveste cu cea psihica. Varsta mea psihica va ramane fireste, pe veci zic eu, de 18 ani. ;;) Pacat ca oglinda nu e de acord cu mine.

Claudia spunea...

As vrea sa citesc si eu The Host dar este cam piperata. Si urasc sa imprumut carti. Cand citesc o carte vreau sa fie a mea. La varsta mea am niste tabieturi in legatura cu citirea cartilor. In primul rand trebuie sa stau confortabil, pentru ca deja ma dor oasele si incheieturile daca stau in cine stie ce pozitie trasnita. In al doilea rand trebuie sa am un ceai caldut sau fierbinte, depinde de anotimp, sau o cafelutza. Si in al treilea rand (de asta nu prea am noroc) as vrea sa fie liniste si sa ma lase toata lumea in pace. Cer prea mult?

Arisa. spunea...

Buna! va spuns sincer,va inselati amarnic in aceaasta privinta.Sunt foarte multe persoane care citesc o multime de carti.Daca am o carte superba o devorez pur si simplu,si am doar 15 ani fara 2 luni:) sincer,m-am saturat de net si toata lumea virtuala.Twilight este seria mea preferata de carti si sunt foarte curioasa sa descopar ce imi rezerva The Host ! eh..e adevarat,totusi.Elevii in ziua de azi nu mai citesc,sunt mult prea captivati de net,muzica enervanta(lory stie:> ) si le place sa piarda vremea stand la taclale pe afara.Eu prefer sa stau cuibarita in pat sau pe fotoliu,sa beau un ceai sau o ciocolata calda si sa devorez carti.Si doamna Anca are mare dreptate:eu,cel putin,urasc sa mi se impuna sa citesc volume vechi si pline de praf de pe vremea "lu' Pazvanti":)) oooh...Baltagul?!Popa Tanda?! ce Sadoveanu?!Caragiale?! chiar si Eliade...(chiar daca ador Domnisoara Christina).Vrem mai multa fictiune,dar totodata si o farama de adevar printre randuri!
P.S.:Haideti sa traim in lumea cartilor !:X

Claudia spunea...

Eh, nu este chiar asa de rau sa stai la taclale. Eu as sta la taclale o groaza. Dar am foarte putini prieteni care discuta despre filme sau carti, subiectul meu preferat. Ii numar pe degete (vreo 3) si ne intalnim si rar. Pentru mine blogul este o mare evadare pentru ca imi da ocazia sa imi exprim parerea despre filmele pe care le vad. Trimit mesajul in eter si daca ajunge undeva, la cineva, pentru care inseamna ceva mesajul meu, atunci sunt multumita.

EllA spunea...

Marina, mă bucur că m-am înşelat. Şi cel mai mult mă bucură ceea ce ai spus de lumea virtuală, ţinând cont că ai ~15 ani. Să ştii că şi "pe vremea "lu' Pazvanti":))" s-au scris cărţi bune sau frumoase .... chiar şi de ficţiune, dacă stau bine să mă gândesc. Nu mă refer neapărat la cele enumerate de tine, dar s-au scris.
Şi, pentru că tot suntem la capitolul ficţiune, nu mă pot abţine să nu aduc vorba de "Dune", scrisă de Frank Herbert, care a apărut de ceva vreme -1966- şi care, după părerea mea, merită citită. Nu este vorba de ficţiune pură ... este mult mai subtilă.

Claudia spunea...

Mie, din cartile pe care am fost obligata sa le citesc la scoala, mi-a placut foarte tare Ion de Liviu Rebreanu. A fost singura de fapt. Si filmul mi s-a parut foarte bine facut.

Arisa. spunea...

Eu prefer sa citesc o carte buna decat sa stau pe net sau pe afaara :-?? acolo simt ca e lumea mea.Si da,aveti dreptate,sunt foarte multe carti deosebite si vechi, dar mie imi plac tare mult cele noi :">:"> .Mama spune "sa nu mai judec o carte dupa coperta" ,dar urasc zecile de carti vechi,uitate pe rafturile bibliotecii,pline de praf.Nu le suport :-?? si chiar daca sunt bune,tot nu ma intereseaza :)) si eu am citit Ion,este minunataa !!:X
P.S.: Ador compania voastra pe blog :X:*:*

Arisa. spunea...

Dna Anca,nu ma refeream la taclale interesante si frumoase:x ci la taclalele plictisitooooare din ziua de azi de ale adolescentilor:)) si eu as sta multe ore la vorba daca as avea cu cine sa vorbesc despre carti si filme...dar ma multumesc cu blogurile dvs(dna anca si dna ella):*:*:*

Lorena Strechie spunea...

Referitor la 'deja ma dor oasele si incheieturile daca stau intr-o pozitie trasnita', aici ati semanat foarte mult cu mama:)) si ea are tot 40 si...are un suflet mult mai tanar:)) Imi pare rau ca nu ma pot obisnui sa vb la singular la inceput am crezut ca sunteti o colega..Anca si apoi am intrat pe profil fiindca mi s-a parut ca aveti un vocabular de persoana adulta:) si am observat ca nu sunteti de aceeasi seama cu mn...:D
Referitor la subiect...si eu citesc destul de mult...fata de alti colegi dar pot spune ca 3 sferturi din cartile citite sunt carti vechi..recomandate de mama:)) si au intr-adevar o mare valoare...nici mie nu-mi plac cele din manual, dar carti ca O viata de Guy de Maupassant sau Tess d'Urberville de Thomas Hardy si multe altele de acest gen merita citite.
As avea de pus acelasi P.S. ca al marinei dar nu vreau sa ma repet:)>:D<

EllA spunea...

Da Marina, mama ta are dreptate. A judeca o carte după copertă înseamnă a judeca un om după haine. De multe ori poţi fi surprinsă de ceea ce găseşti în interior. Atât la oameni cât şi la cărţi.

EllA spunea...

Lory, dacă ar fi vorba de cărţi de acest gen pot să-ţi spun un secret ... Anca, în facultate, era 'topită' după 'Pe aripile vantului' de Margaret Mitchell (cred că încă mai este valabil).

EllA spunea...

P.S. ... pentru Lory şi Marina....
Nu este nici o problemă dacă ne spuneţi pe nume mie sau Ancăi. Nu am crezut niciodată că respectul unei persoane faţă de alta constă neapărat în formula de adresare. Şi, ţinand cont de 'locul' unde ne aflăm, nu cred că este cazul de formalizări...;;)

Claudia spunea...

Uau, nu credeam ca am sa mai aud pe cineva din generatia tanara sa vorbeasca de Maupassant sau de Thomas Hardy. Eu am crescut cu cartile astea. Cel putin BellAmi mi se pare inca de actualitate cu toate ca este scrisa in alte timpuri. Iar Tess am citit-o de veo 20 de ori. Oricum felicitari! Sunt niste carti foarte grele pentru o fata de varsta ta. Si eu tot asa le-am citit la recomandarea mamei mele. Si nu mi-a parut rau. Mi-a placut tot ce imi recomanda ea sa citesc. Dupa aceea imi alegeam singura cartile fiindca deja stabilisem autorii mei preferati.
Cred ca daca l-as pune pe George, baiatul meu cel mare care are 13 ani, sa citeasca BellAmi, ar crede ca am ceva cu el.
E indragostit de cartile de Jules Verne. Eh, poate asa sunt baietii!!!

Claudia spunea...

De exemplu, desi dupa ce citesti cartile din ziua de azi si nu prea te mai atrag subiectele de altadata, in continuare imi plac operele lui Cronin.

Claudia spunea...

Si da, pana acum 5 ani 'Pe aripile Vantului' era cartea mea preferata dintre toate cartile citite pana atunci.

EllA spunea...

Cronin ... 'Castelul pălărierului'?
Cu ce ai înlocuit 'Pe aripile Vantului'?

Claudia spunea...

"Fecunditate"

Claudia spunea...

Dar, Pe aripile vantului am inlocuit-o cu LOTR si Harry Potter. Oare ce spune asta despre mine?

Claudia spunea...

Dupa aia a venit Culoarul Mortii. Misto carte si misto film

Claudia spunea...

Operele lui James Clavell. Tot ce mi-am putut permite

Claudia spunea...

Changi e preferata mea

Claudia spunea...

Si acum 2 ani seria Twilight

Trimiteți un comentariu